نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3202
-
الف
+

نخستین دوره بین‌المللی دانش‌افزایی ادب فارسی برگزار می‌شود

نخستین دوره بین‌المللی دانش‌افزایی ادب فارسی در افغانستان، تاجیکستان، بنگلادش، هندوستان و پاکستان در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش آی فیلم 2، نخستین دوره بین‌المللی دانش‌افزایی ادب فارسی در تابستان ۱۳۹۹ با مشارکت رایزنی‌های فرهنگی ایران و نمایندگی‌های بنیاد سعدی در کشورهای بنگلادش، هندوستان، پاکستان، افغانستان و تاجیکستان در فضای مجازی برگزار می‌شود. 

 در این برنامه برای نخستین‌بار استادانی از ایران، بنگلادش، افغانستان، تاجیکستان، هندوستان، پاکستان حضور می‌یابند.

اساتید این دوره به تدریس موضوعات گوناگون در بخش ادب فارسی پرداخته و به گفت‌وگو و تبادل نظر و تجربه می‌پردازند. این برنامه به صورت آنلاین و در دسترس عموم دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به ادب فارسی در سراسر جهان است.

بنیاد سعدی در سال ۱۳۸۹ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تقویت و گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور ایران و ایجاد تمرکز، هم‌افزایی و انسجام در فعالیت‌های مرتبط با این بخش و بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های موجود کشور ایران، تاسیس شد و کار خود را به صورت رسمی از اول ثور(اردیبهشت) ۱۳۹۲ آغاز کرد.

این بنیاد ضمن تالیف کتاب های آموزشی زبان فارسی، تربیت مربی، همه‌ساله دوره های آموزشی را در این راستا برای مدرسان زبان فارسی دنیا برنامه ریزی و اجرا می کند، همچنین برگزاری دوره های دانش افزایی برای علاقه‌مندان و دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی در سراسر جهان و رشته های مرتبط از دیگر فعالیت های این بنیاد است.

م ح

نظر شما
ارسال نظر